English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
افتتاح طرح ملی آموزش حقوق شهروندی و حقوق کودک به پرسنل شاغل در مراکز اورژانس اجتماعی

سیزدهمین همایش ملی حقوق شهروندی و اورژانس اجتماعی با حضور معاون حقوق بشر وزیر دادگستری و رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از پرسنل مراکز اورژانس اجتماعی کشور برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری در چارچوب تفاهم نامه همکاری بین معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کشور روز دوشنبه ۱۵/۵/۹۷ اولین دوره آموزشی " طرح ملی مشترک وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کشور برای آموزش حقوق شهروندی و حقوق کودک به پرسنل شاغل در مراکز اورژانس اجتماعی سراسر کشور " با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کل کشور، با آموزش به پرسنل اورژانس اجتماعی استان تهران در وزارت دادگستری آغاز شد .

در جلسه افتتاحیه این دوره عباسی ضمن خیر مقدم و تقدیر از اهتمام سازمان بهزیستی کشور به موضوعات حقوق شهروندی و حقوق کودک، اجرای این طرح را زمینه ای برای توجیه بیشتر به جامعه هدف مورد اشاره در آیین نامه اورژانس اجتماعی به عنوان شهروندانی که نیاز به حمایت بیشتر دارند و همچنین آن را موجب افزایش آگاهی های حقوقی و قانونی کارشناسان اجتماعی دانست .

وی در ادامه با تحلیل محتوای اسناد داخلی و بین المللی در زمینه حقوق کودک، نکات حقوقی کاربردی در خصوص موضوعات مبتلابه در اورژانس اجتماعی در ارتباط با کودکان پرداخت و تاکید کرد: پرسنل مراکز اورژانس های اجتماعی در خط مقدم حمایت از آسیب های اجتماعی قرار دارند و آشنایی آنان با قوانین و مقررات حاکم بر حرفه خود و موازین حقوق شهروندی و قوانین و مقررات مربوط به حوزه حقوق کودک یک ضرورت اساسی است. این طرح باید در سراسر کشور برای کلیه پرسنل مراکز اورژانس اجتماعی اجرا شود و امیدواریم که در چارچوب تفاهم نامه و همکاری مشترکی که بین وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کشور وجود دارد بتوانیم گام های بلندی در این زمینه برداریم .

در ادامه مراسم محسنی بند پی ضمن تاکید بر هم افزایی میان دستگاهها برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی به برگزاری این دوره های آموزشی به عنوان یکی از امور لازم و ضروری تاکید کرد .

وی در ادامه به تبیین چگونگی مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی و عملکردی سازمان بهزیستی در این زمینه را مورد اشاره قرار داد .

بندپی همکاری مشترک وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی در این زمینه را بسیار ضروری دانست و آن را حرکتی بسیار مهم و تاثیرگزار در این زمینه دانست .

همچنین حسین شریفی طرازکوهی یکی دیگر از سخنرانان این دوره بود که به تشریح حقوق شهروندی با توجه به وظایف و اختیارات اورژانس اجتماعی پرداخت .

شایان ذکر است بر اساس تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کل کشور دوره ی آموزش حقوق شهروندی و حقوق کودک برای سایر استان ها برگزار خواهد شد .

 

 

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/05/22 - 13:42
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک