English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
پنجمین نشست تخصصی حقوق کودک و خانواده

پنجمین نشست تخصصی حقوق کودک و خانواده با موضوع ضرورت تبیین راهکارها در حوزه حقوق کودک بر پایه معارف اهل بیت(ع) در وزارت دادگستری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری پنجمین نشست از مجموعه نشست های تخصصی حقوق کودک با عنوان حقوق کودک وخانواده با حضور سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه حقوق کودک و جمعی از اعضای شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری برگزار شد .
در این نشست تخصصی در ابتدا محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: حقوق بشر در اندیشه اسلامی از حقوق کودک آغاز می شود و خانواده به عنوان پایگاه اصلی کودک از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروزه در جوامع غربی هم به رشد کودک در خانواده توجه خاصی شده است که البته ما اعتقاد داریم از این حیث باید مطالعات پیشینی و مباحث نظری زمینه کار باشد تا نتایج مطلوبی حاصل گردد .
در ادامه سید مصطفی میرمحمدی استاد دانشگاه مفید به تبیین موضوع حقوق کودک در خانواده پرداخت. وی حقوق کودک را دارای زوایای مختلف و متفاوتی دانست .
میرمحمدی در بخش اول سخنرانی خود روش بحث و در بخش دوم راجع به اهمیت خانواده در اسناد بین المللی و در بخش سوم درخصوص حقوق کودک در آموزه های اسلامی توضیحاتی ارایه کرد .
وی همچنین افزود: با توجه به موقعیت منطقه ای و جهانی، ما در وضعیت منحصر بفردی هستیم که ایدئولوژی اسلامی باید مدنظر قرار گیرد .
وی ادامه داد ما باید با تکیه بر آموزه های اهل بیت بر موضوعات راهکار پیدا کنیم و در خصوص سازو کارهای موجود و تقویت آنها چاره اندیشی نماییم .
شایان ذکر است که این نشست های تخصصی تا پایان سال ادامه دارد و هر سه شنبه از ساعت ۱۶-۱۳ در وزارت دادگستری برگزار می گردد .

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/05/22 - 13:46
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک