English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
حقوق بشر و حقوق شهروندی با حقوق کودک آغاز می شود

رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در همایش ملی حقوق شهروندی و حقوق کودک که به مناسبت هفته کودک در دانشگاه خوارزمی برگزار شد گفت: در آموزه های دینی ما حقوق بشر و حقوق شهروندی با حقوق کودک آغاز می شود.

 


چهاردهمین همایش ملی حقوق شهروندی و حقوق کودک به مناسبت هفته کودک، با همکاری دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دانشگاه خوارزمی در تالار ابوریحان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خورازمی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری محمود عباسی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در این همایش در زمینه تراوایی حقوق شهروندی و حقوق کودک با اشاره به اینکه حقوق شهروندی و حقوق کودک دارای برهم کنشی غیرقابل تفکیک می باشند که پرداختن به یکی بدون پرداختن به دیگری امکان پذیر نیست، اظهار داشت: «در آموزه های دینی ما حقوق بشر و حقوق شهروندی با حقوق کودک آغاز می شود. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که یک ربع قرن است که به کنوانسیون حقوق کودک پیوسته‌ایم. از برنامه‌ی سوم توسعه، برنامه‌های زیادی در حوزه‌ی حقوق کودک تدوین شده است و همچنان قوانینی تصویب می شوند اما متاسفانه اجرا نمی شوند. وقتی ما از حقوق کودک صحبت می‌کنیم از حقوق کسانی صحبت می‌کنیم که دارای حقوق ذاتی هستند».
وی در ادامه با انتقاد از مخالفان منشور حقوق شهروندی گفت: «موارد اشاره شده در این منشور جزو الزامات جوامع مترقی بشری می باشد. انکار این منشور و قوانین مطرح در آن تحدید حقوق ذاتی انسان ها و شهروندان است».
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در بخشی از سخنان خود به قاچاق و هرزه‌نگاری کودکان پرداخت و گفت: «فروش و هرزه‌نگاری کودکان و ده‌ها مساله‌ی دیگر مخصوصاً با فقدان نظارتی که در فضای مجازی هست، یکی از مسایل جدی به شمار می رود. متاسفانه در برخی استان ها شاهد ازدواج کودکان هستیم. این در حالی است که مفاد و قوانین لازم برای جلوگیری از این معضلات وجود دارد. به نظر می‌رسد وضعیت بحرانی حقوق کودک نیازمند حرکتی جهادی است و سازمان‌ها و نهادها باید به یاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بشتابند».
عباسی حقوق کودکان را بسیار با اهمیت خواند و توسعه و تعالی کودکان را محور توسعه پایدار جوامع بر شمرد و با اشاره به نوآوری های قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و همچنین کنوانسیون حقوق کودک که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است گفت وضعیت حقوق کودک مطلوب نیست و تحقق این حقوق و قوانین بر زمین مانده، عزم جدی و جهادی همه ما را می طلبد؛ وی در این راستا، نقش دانشگاه را مهم و خطیر ارزیابی کرد و از تمام صاحب نظران و اساتید و دانشجویان دانشگاه خواست در این حوزه خطیر، نقش پررنگ تری ایفا نمایند و مسیر رشد و ترقی را برای کودکان بعنوان آینده سازان کشور هموار سازند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/08/01 - 13:2
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک