English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می‌شود

رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می‌شود و در آموزه های و اندیشه های دینی بر حقوق کودک تاکید شده است و برای آن ساز و کارهای اجرایی و برنامه هایی تدوین شده است.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کنفرانس منطقه ای حقوق کودک با شعار «عدالت برای کودکان و نوجوانان»، افزود: ساز و کارهای لازم برای تحقق حقوق کودک در کشور تهیه شده است و ١۶ دستگاه اجرایی در شورای هماهنگی حقوق کودک عضو هستند. شورای هماهنگی حقوق کودک وظیفه سیاست گذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و پایش حقوق کودک را برعهده دارد.
وی اظهارداشت: در قانون اساسی، قوانین عادی، اسناد بالادستی، برنامه های توسعه حقوق کودک به رسمیت شناخته شده و از اهمیت خاصی برخوردار است همچنین وظایفی برای دستگاه‌های مختلف و نهادهای مدنی در نظر گرفته شده و یکی از افتخارات ما این است که اندیشه های والا به سیاست و برنامه تبدیل شده است هر چند در اجرا با چالش های مواجه هستیم.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ادامه داد: در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می‌شود و در آموزه های و اندیشه های دینی بر حقوق کودک تاکید شده است و برای آن ساز و کارهای اجرایی و برنامه هایی تدوین شده است.
عباسی تصریح کرد: حقوق کودک در همه جوامع دارای جایگاه ممتازی است. در جامعه ما رنگ و بوی عواطف و احساسات نسبت به کودکان برجسته است و باید تلاش کنیم تا این نگاه به نگاه حق مدار تبدیل شود تا آینده روشن تری را برای کودکان تصور کنیم.

* کودکان نباید کار کنند
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهارداشت: کودکان حق برخورداری از خانواده، آموزش، تفریح، زندگی شایسته و مبرا بودن از جنگ، خشونت و حق کار نکردن دارند و این حقوق از حقوق ذاتی کودکان است که باید آنها را به رسمیت بشناسیم و در جهت احقاق آنها گام برداریم.
عباسی خاطرنشان کرد: در جامعه آنجا که حرف از کودک می شود همه به صحنه می آیند و ایران جزء اولین کشورهایی است که به کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل پیوسته است.
معاون وزیر دادگستری اظهارداشت: وزارت دادگستری وظیفه اجرای حقوق کودک را برعهده ندارد اما وظیفه نظارت و پایش بر تحقق این حقوق برعهده این وزارتخانه است.
عباسی اضافه کرد: سیاست دولت حمایت از سمن ها و نهادهای مردمی است و امید است با تصویب سند ملی حقوق کودک همزمان در افق ۱۴۰۴ کودکان ما جایگاه شایسته خود در کشور را پیدا کنند.
کنفرانس بین‌المللی منطقه ای حقوق کودک امروز چهارشنبه- با شعار «عدالت برای کودکان و نوجوانان» با حضور سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، فیلیپ جفه، عضو کمیته حقوق کودک سازمان ملل، ویل پارکز، رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در تهران و جمعی از استادان، اندیشمندان، صاحبنظران و کارشناسان حقوق کودک برگزار می شود. این کنفرانس تا روز جمعه نهم آذر ادامه دارد.
۳۰ نفر از قضات، مسئولان حوزه کودک و نمایندگان کشورهای لبنان، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه، سوئیس، فلسطین و اردن در این کنفرانس سه روزه حضور دارند.
هدف از برگزاری این کنفرانس، ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق کودک، ایجاد زمینه تعامل و هم اندیشی بین اندیشمندان و صاحبنظران حوزه حقوق کودک، آموزش حقوق کودک به نمایندگان کشورهای شرکت کننده و تبادل تجربه در زمینه حقوق کودک است.
این کنفرانس با همکاری و مشارکت معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه، موسسه بین المللی سرزمین ابنا بشر سوئیس، انجمن علمی حقوق کودک ایران و دستگاه های عضو شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، دانشگاه ها و مراکز علمی برگزار می شود
.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/09/08 - 20:38
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک