English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
کنفرانس حقوق کودک تبلور عینی اجماع ملی برای ارتقای حقوق کودک بود

رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و دبیر علمی کنفرانس منطقه ای حقوق کودک گفت: کنفرانس منطقه ای حقوق کودک تبلور عینی اجماع ملی برای ارتقای حقوق کودک در جامعه بود.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری در اختتامیه کنفرانس منطقه ای حقوق کودک که در تالار هگمتانه هتل المپیک برگزار شد محمود عباسی، رییس کنفرانس منطقه ای حقوق کودک و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به حضور و سخنرانی معاونان قوای سه گانه، وزرای مسئول حقوق کودک، معاونان و مشاوران وزرا، قضات، حقوقدانان، وکلا، خانواده های معظم شهدا، دانشجویان، مدیران کل بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور، نمایندگان سمن ها و فعالان حوزه حقوق کودک در جلسه افتتاحیه کنفرانس و سه روز برگزاری این کنفرانس نشان داد که برای ارتقای حقوق کودک در جامعه اجماع ملی وجود دارد.
وی جایگاه ۸۴ برای وضعیت حقوق کودک در کشور را در میان کشورها جایگاه مناسبی ندانست و تأکید کرد: در پرتو برنامه عمل مشترک در افق ۱۴۰۴ مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و برنامه راهبردی مرجع در افق ۱۴۰۰ باید این وضعیت را حداقل به نصف کاهش دهیم. اگر مبنای کار ما سند چشم انداز جمهوری اسلامی در افق ۱۴۰۴ و تصاحب جایگاه نخست منطقه است در عرصه حقوق کودک این حوزه باید پیشتاز سایر حوزه ها باشد زیرا در این زمینه و برای ارتقای حقوق کودکان اجماع ملی وجود دارد. ما از حیث اسناد بالادستی و قوانین و مقررات حوزه حقوق کودک مستغنی هستیم و با مشکل خاصی مواجه نیستیم بخصوص که لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که دو روز قبل و همزمان با آغاز کار این کنفرانس به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی رسید نوآوری ها و ابتکاراتی جدید دارد که با استانداردهای شناخته شده بین المللی نیز هماهنگ است اما از حیث اجرا با مشکلات و چالش هایی مواجهیم که با جد و جهدّ و جهاد علمی و اجرایی و همکاری و هماهنگی بین دستگاهها باید تلاش کنیم تا مشکلات را مرتفع سازیم.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مبنای کار ما در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ارزش های دینی، اسناد بالادستی و قوانین و مقررات جاری است و تردیدی نیست که در برابراظهارنظرها و دیدگاه های نظریه پردازانی که در خصوص کنوانسیون حقوق کودک سخن می گویند ما مکلف به اجرای قانونیم. کنوانسیون حقوق کودک مصوب مجلس شواری اسلامی است و با حق شرط به تأیید شورای نگهبان رسیده است و درخصوص حق شرط و عدم مغایرت مفاد کنوانسیون با موازین اسلامی تاکنون موردی گزارش نشده است، ضمن اینکه در صورت مشاهده مغایرت مفاد کنوانسیون با موازین اسلامی، ما مکلف به اجرای موازین اسلامی هستیم. وی اراده مصمم همه مسئولان قوای سه گانه و نهادهای غیردولتی و برآمده از متن مردم مدیریت آسیب های اجتماعی بویژه در زمینه کودکان و نوجوانان است و ما در سطح منطقه نیز نمی توانیم نسبت به کودکان مظلوم غزه، یمن، افغانستان، میانمار، سوریه و دیگر کشورها بی تفاوت باشیم. امروزه میلیون ها کودک یمنی دچار قحطی و در آستانه مرگ قرار دارند و جنگ تجاوزکارانه ائتلاف سعودی که با سلاح های مخرب آمریکا و دول غربی بر سر مردم محروم یمن و کودکان این کشور فرو می ریزد و متأسفانه سکوت جهانیان و مجامع بین المللی در قبال آن متجاوزان را جریح تر کرده است نمی تواند و نباید تداوم یابد. همه باید برای جلوگیری از ظلم و جنایت بیشتر علیه کودکان مظلوم منطقه تلاش کنیم.
وی حضور میهمانان خارجی کنفرانس خصوصاً از مؤسسه بین المللی سرزمین ابناء بشر و بویژه پروفسور فیلیپ جفه - عضو کمیته حقوق کودک سازمان ملل زمینه مناسبی برای ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی در زمینه حقوق کودک و تبادل تجربه ایجاد نمود و ما باید همکاری های بین المللی خود را در زمینه حقوق کودک افزایش دهیم.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/09/13 - 9:33
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک