English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
اعضاي مرجع ملي حقوق كودك از دادگاه اطفال استان تهران بازديد كردند

تهران - ايرنا- اعضاي كارگروه حقوقي و قضايي مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك به سرپرستي دبير مرجع ملي و معاون حقوق بشر و امور بين الملل وزارت دادگستري از دادگاه و دادسراي اطفال استان تهران در مجتمع قضايي شهيد فهميده بازديد كردند.

به روز چهارشنبه ايرنا از وزارت دادگستري، اعضاي كارگروه حقوقي و قضايي مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك در دو نشست مجزا با جعفري، رئيس مجتمع قضايي شهيد فهميده و نقي زاده سرپرست دادسراي اطفال و نوجوانان، مسائل و چالش هاي حقوقي، اجراي فرآيند دادرسي و تعيين تكليف كودكان و نوجوانان معارض با قانون را مورد بررسي قرار دادند.
همچنين دبير مرجع و اعضاي كارگروه از بخش هاي مختلف مجتمع از جمله شعب مختلف بازپرسي، دادياري و دادگاهاي اطفال بازديد كردند و با قضات محاكم و دادسراي اطفال و نوجوانان به گفت و گو پرداختند و از نزديك در جريان فرآيند رسيدگي به پرونده هاي كودكان معارض با قانون قرار گرفتند.
در اين نشست ها، مقرر شد، جلسات هم انديشي با حضور نمايندگان دستگاه هاي عضو شوراي هماهنگي مرجع ملي به همت مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك، براي رفع مشكلات، موانع حقوقي و اجرايي و دسترسي كودكان به دادرسي عادلانه برگزار شود.
در جريان بازديد هيات حقوقي قضائي مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك از مجتمع قضايي شهيد فهميده، دبير مرجع و اعضاي كارگروه حقوقي و قضايي با برخي از كودكان معارض با قانون و خانواده هاي آنان گفت و گو كردند.
در حاشيه اين بازديد، از محمود عباسي، دبير مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك در جمع قضات و اعضاي كارگروه حقوقي و قضايي به ضرورت تغيير نگرش قضات نسبت به اطفال و نوجوانان تاكيد كرد و با اشاره به اينكه كودكان، بزهكار نيستند و هميشه و همواره بزه ديده محسوب مي شوند و حتي كودكان معارض با قانون نيز بزه ديده اعتياد، طلاق و بي سرپرستي و بدسرپرستي هستند، تاكيد كرد.
عباسي گفت: قضات محاكم و دادسراي مجتمع قضايي كودكان و نوجوانان بايد انسان هايي اخلاق مدار، صبور و شكيبا باشند كه خوشبختانه اين ويژگي برجسته در چهره همه قضات اين مجتمع موج مي زند.
وي قضاوت در دادسرا و دادگاه كودكان و نوجوانان را سخت ترين و دشوارترين قضاوت ها دانست و تقويت تخصص گرايي توأم با تعهد را ضرورت انتصاب به مناصب دادگاه كودكان و نوجوانان عنوان كرد.

 

 روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/03/04 - 11:53
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک