English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
کلینیک تخصصی حقوق کودک در اصفهان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی ‌وزارت دادگستری، در ادامه سفر هیات عالی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به اصفهان، و با حضور عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، کلینیک تخصصی حقوق کودک اصفهان افتتاح شد.
عباسی در آئین افتتاح این کلینیک، افتتاح چنین مجموعه‌هایی را در راستای ارتقای سطح حقوق شهروندی و به ویژه حقوق کودکان بر شمرد و گفت: بنا داریم تا با همت مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌ها به عنوان دبیران مراجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک در استانها و همچنین شهرداریها، این کلینیک ها را در همه استانها و شهرها راه‌اندازی کنیم تا مرکزی باشند برای آموزش و صیانت از حقوق کودکان.
وی با اشاره به اینکه کودکان به علت ناتوانی در تصمیم‌گیری و دفاع از حقوق خود، نیازمند توجه ویژه هستند گفت: تشکل‌های مردم نهاد از مهمترین بخش جامعه مدنی برای صیانت از حقوق کودکان هستند و لازم است تا این تشکلها با همه توان و استعداد خود در راستای دفاع از حقوق کودکان به صحنه بیایند.
معاون وزیر دادگستری، امسال را سال تحول در حقوق کودکان عنوان کرد و اظهار داشت: کنفرانس های استانی حقوق کودک را به عنوان جلسات شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و با حضور نمایندگان سمن ها در استانها برگزار می کنیم تا همه علاقمندان، دلسوزان، تشکل ها و نهادهای مرتبط با این حوزه با حضور در این جلسات، موجبات هم‌افزایی و همگرایی بیشتر تحت نظارت شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک را فراهم آورند.
رییس انجمن علمی حقوق کودک ایران در بخشی از این مراسم تابلوی مربوط به این مراسم را امضا و در حاشیه آن نوشت: افتتاح دفتر نمایندگی انجمن علمی حقوق کودک ایران در اصفهان و کلینیک مرکزی حقوق کودک در خانه حقوق شهروندی اصفهان طلیعه درخشانی برای آموزش و ترویج حقوق شهروندی و حقوق کودک و زمینه مناسبی برای ارتقای حقوق شهروندی و حقوق کودک است. امیدوارم با همت بلند مسئولان محترم استان شاهد شکوفایی خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان در این زمینه باشیم.
در ابتدای این مراسم، نمایندگان سازمانهای مردم نهاد ذیربط حوزه حقوق کودکان در اصفهان و رییس شورای شهر اصفهان به ارایه گزارش و طرح مسایل و مشکلات حوزه کودکان پرداختند
.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/06/10 - 16:58
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک