English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
آموزش حقوق کودک به هفت هزار تن از دانش آموزان کهگیلویه و بویر احمد

رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در جلسه افتتاحیه مدرسه تابستانه حقوق کودک در یاسوج گفت: حقوق کودک به هفت هزار تن از دانش آموزان کهگیلویه و بویر احمد آموزش داده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری، دومین مدرسه حقوق کودک با حضور دویست تن از معلمان، دبیران و کارشناسان بهزیستی و اورژانس اجتماعی در یاسوج برگزار شد.
در جلسه افتتاحیه این مدرسه که با حضور مقامات و مدیران اجرایی و حدود ۵۰۰ تن از کنشگران حقوق کودک برگزار شد، محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر وزیر دادگستری هدف از برگزاری این مدرسه سه روزه را آموزش حقوق کودک به معلمان و دبیران آموزش و پرورش عنوان کرد که در چارچوب تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و مرجع ملی در وهله نخست و در چارچوب پایلوت یک طرح می بایست هفت هزار تن از دانش آموزان شش شهرستان تابعه استان را آموزش دهند و سپس کلیه ۱۶۵ هزار نفر دانش آموزان مقاطع مختلف استان را.
وی افزود: در صورت موفقیت پایلوت این طرح، در سراسر کشور اجرا می شود.
عباسی با اشاره به ضرورت آشنایی کودکان و دانش آموزان به حقوق اولیه خود تأکید کرد: کودکان برای ایمنی و مراقبت از خود در قبال مخاطراتی که آنان را تهدید می کند باید آموزش خود مراقبتی ببینند. کودکان باید بدانند که نزدیکترین افراد و محرم اسرار آنان والدینشان هستند و در صورت بروز خطر و تهدید به حمایت والدین نیازمندند و باید مسائل را با والدین خود در میان گذارند. کودکان حق دارند که بدانند برخی از قسمت های بدن آنها حریم خصوصی آنهاست. بدون تردید والدین و دبیران و آموزش و پرورش در قبال این آموزش های حداقلی مسئولند و باید زمینه تربیت و آموزش کودکان را فراهم کرد. وی افزود آنگونه که حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حسینی، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یاسوج فرمودند در پرتو آموزه های اسلامی کودکان باید نکات تربیتی را بیاموزند و این رسالت سنگین والدین و معلمان آنهاست
.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/11/26 - 10:42
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک