English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
دسترسی ایرانیان خارج از کشور به سامانه ثنا از ابتدای بهمن ماه ایجاد می شود

نایب رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون وزیر دادگستری گفت: دسترسی ایرانیان خارج از کشور به سامانه ثنا از ابتدای بهمن ماه ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر کارگروه حمایت حقوقی و قضایی ایرانیان خارج از کشور در گفتگو با برنامه "مشاور" شبکه جهانی جام جم با اشاره به تشکیل معاونت حقوق بشر در وزارت دادگستری از سال ۱۳۹۴ تأکید کرد: برای نخستین بار در کشور یک معاونت حقوق بشر ایجاد می شود که مدیریت حقوق بشر و حقوق شهروندی در دولت را بر عهده دارد. این معاونت سه حوزه اساسی همکاری های بین المللی حقوقی و قضایی و مدیریت موافقت نامه های دو جانبه و چند جانبه از مرحله مذاکره، پاراف تا امضاء را بر عهده دارد. در زمینه همکاری های بین المللی تا قبل از سال ۱۳۹۴ مجموعاً ۴۱ موافقت نامه حقوقی و قضایی داشتیم که هم اکنون این موافقت نامه ها و یادداشت تفاهم ها با دیگر کشورها به ۹۸ مورد رسیده یعنی بالغ بر دو برابر در پنج سال نسبت به ۴۱ مورد معاهده در یکصد سال گذشته. ضمن اینکه در این مدت پنج ساله بالغ بر چهار هزار محکوم بین جمهوری اسلامی و دیگر کشورها مبادله شده اند و این اتفاق در تاریخ کشور بی سابقه است.
در حوزه حقوق کودک به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت و پایش حقوق کودک و ارائه گزارش آن به مسئولان و مجامع بین المللی را بر عهده دارد و در عرصه حقوق بشر و حقوق شهروندی مدیریت و آموزش حقوق شهروندی در سطح ملی را دنبال کند.
وی افزود: در کنار دفتر همکاری های بین الملل و دفتر حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی، مسئولیت کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از ایرانیان خارج از کشور بر عهده وزارت دادگستری است که ریاست این کارگروه با وزیر دادگستری و دبیری آن با معاون حقوق بشر و امور بین الملل می باشد و در کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از ایرانیان خارج از کشور نمایندگان حدود ۲۵ دستگاه حضور دارند و اقدامات خوبی برای حمایت از حقوق شهروندی ایرانیان خارج از کشور انجام شده است. یکی از اقدامات اساسی جمهوری اسلامی در زمینه حمایت از حقوق شهروندی ایرانیان خارج از کشور حق دسترسی به سامانه ثنا برای ابلاغ اوراق الکترونیکی قضایی است که از اول بهمن ماه محقق می شود. هم چنین ظرف یک ماه آینده ایرانیان خارج از کشور می توانند با درخواست الکترونیکی صدور گواهی عدم سوء پیشینه خود به زبان انگلیسی را مطالبه کنند که بر خلاف زمان فعلی که حدود دو ماه بطول می انجامد گواهی عدم سوء پیشینه ظرف مدت ۲۴ ساعت بصورت برخط صادر خواهد شد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

 

تاریخ انتشار: 1399/10/30 - 18:16
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک