English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
راه‌های توسعه و تقویت همکاری وزارت دادگستری و سازمان زندان ها

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، در دیدار محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و حاجی محمدی، رییس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی راه‌های همکاری مشترک بین وزارت دادگستری و سازمان زندان ها در زمینه حقوق بشر، حقوق شهروندی، حقوق کودک و همکاری بین المللی، کانون های اصلاح و تربیت و انتقال محکومان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
عباسی با اشاره به سفرهای استانی و بازدید از کانون‌های اصلاح و تربیت سراسر کشور تأکید کرد: خوشبختانه کانون های اصلاح و تربیت از حیث زیر ساخت و برنامه های آموزشی و مهارتی منطبق با استانداردهای بین المللی و در خیلی از استانها فراتر از استانداردهای بین المللی است، بسیاری از دستاوردهای کانون اصلاح و تربیت قابل عرضه در مجامع بین المللی است و در کنفرانس بین المللی حقوق کودک در سال ۱۳۹۷، جمعی از قضات دیوانعالی پاکستان، لبنان و برخی دیگر از کشورهای منطقه در بازدید از کانون اصلاح و تربیت تهران خواستار انتقال تجربه سازمان زندانها به کشور متبوعشان بودند و این امر نشان دهنده تفوق و برتری استانداردهای کانون اصلاح و تربیت ما نسبت به کشورهای منطقه است.
وی در ادامه گفت: در زمینه حقوق بشر و حقوق شهروندی با تحولات صورت گرفته در سازمان زندانها در دو سال گذشته شاهد تحول چشمگیری هستیم که آزادی و مرخصی صدها تن از زندانیان در دو سال گذشته نمونه های برجسته این حوزه است. در زمینه همکاری های بین المللی خوشبختانه در سال گذشته قریب به یک هزار نفر مبادله محکومان بین جمهوری اسلامی و سایر کشورها داشته ایم که دستاورد بسیار بزرگی است که مسبوق به سابقه نبوده ضمن اینکه در زمینه معاهدات حقوقی و قضایی در پنج سال گذشته نسبت به یکصد سال گذشته رشد سیصد درصدی داشته ایم.
عباسی در ادامه بر مستند سازی اقدامات کانون های اصلاح و تربیت برای طرح آن در مجامع بین المللی و کشورهای منطقه تأکید کرد و از همکاری های خوب سازمان زندانها در زمینه انتقال محکومان و کانون های اصلاح و تربیت در حمایت از کودکان تشکر و قدردانی کرد.
حاجی محمدی رییس سازمان زندان ها نیز در سخنانی به تشریح اقدامات سازمان زندان ها در دو سال گذشته و در پرتو سیاست های جدید رییس قوه قضاییه و سند تحول قوه قضاییه پرداخت و با اشاره به تغییر رویکرد سازمان زندانها در دوره اخیر و معطوف نمودن توجه به خانواده های زندانیان و حمایت از آنان تأکید کرد: رویکرد سازمان زندان ها حمایتی است و هم اکنون بیش از ۸۰ درصد زندانیان به کار مشغولند. ما زمینه ای ایجاد کرده ایم که زندانیان علاوه بر شرکت در برنامه های عقیدتی، آموزشی و حرفه آموزی می توانند مشغول به کار شده و آینده بهتری را برای خود ترسیم کنند. ما در پرتو اندیشه های متعالی مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه تأمین حقوق همه جانبه زندانیان و به تعبیر دقیق تر حمایت از حقوق شهروندی آنان را وظیفه خود می دانیم و هر هفته در دیدار با خانواده زندانیان، مسائل و مشکلات آنان را بررسی می کنیم .
در این جلسه که فلاح، مدیرکل دفتر همکاری های بین المللی، جلالیان، مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، بزرگ نیا، مدیرکل حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی وزارت دادگستری، تیمسار شیرزاد، رییس پلیس اینترپل، فراهانی، معاون قضایی و امور مجلس سازمان زندان ها و خرم آبادی مدیرکل قضایی و نماینده سازمان زندان ها در کمیته انتقال محکومان حضور داشتند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1400/01/23 - 15:58
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک