English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
کمیته حقوق شهروندی و حمایت از ایرانیان خارج از کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، کمیته حقوق شهروندی و حمایت از ایرانیان خارج از کشور با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، قوه قضاییه، وزارت کشور، سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه حمایت حقوقی از ایرانیان خارج از کشور و سایر دستگاه های عضو به ریاست دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری برگزار و راهکارهای حمایت های حقوقی و قضایی از ایرانیان خارج از کشور بررسی شد.

دستیار حقوق شهروندی وزیر دادگستری در این جلسه با اشاره به تأکید رییس جمهور بر حمایت از ایرانیان در هر کجای عالم که باشند تأکید کرد: تأمین و تضمین حقوق شهروندی هموطنان در گوشه و کنار جهان وظیفه ذاتی ماست و مکلفیم با هماهنگی وزارت امور خارجه موانع تحقق این هدف در دستگاه های مختلف اجرایی و قضایی را بررسی و از پیش رو برداریم.

وی افزود دسترسی ایرانیان خارج از کشور به سامانه ثنا از حقوق بنیادین آنهاست که پیش از این با همکاری مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه آن را دنبال کرده ایم. هم چنین موضوع ممنوع الخروجی ایرانیان که مورد تأکید ریاست قوه قضاییه هم بود از جمله مواردی است که از سه سال قبل پی گیری شده و نهایتا مصوبه ای در شورای امنیت کشور داشت که باید برای اجرای دقیق آن پی گیری صورت پذیرد.

عباسی افزود وظیفه این کمیته هماهنگی برنامه ریزی و نظارت است. هر یک از دستگاه های عضو کمیته باید به وظایف و تکالیف خود در حمایت از ایرانیان خارج از کشور بپردازند. سلسله وبینارها و برنامه های آموزشی که در حمایت حقوقی و قضایی از ایرانیان خارج از کشور و رعایت حقوق شهروندی آنان در دستور کار کمیته بوده است باید با قوت ادامه یابد. این کمیته باید هماهنگی و همکاری تنگاتنگی با کمیته آموزش و اطلاع رسانی و کمیته پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد و بعنوان ملجا و پناهگاه ایرانیان در هر کجای دنیا که باشند پاسخگوی سئوالات و مکاتبات آنان باشد.

در این جلسه نمایندگان دستگاه های مختلف به طرح دیدگاهها و برنامه های خود پرداختند و مقرر گردید پیشنهادات در دستور کار کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از ایرانیان خارج از کشور که به ریاست وزیر محترم دادگستری تشکیل می شود قرار گیرد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1400/07/24 - 13:0
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک