English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و وزارت دادگستری منعقد شد

با هدف توسعه همکاری ‌های دوجانبه، تفاهم‌ نامه همکاری بین معاونت دانشجویی دانشگاه تهران و معاونت حقوق بشر و امور بین‌ الملل وزارت دادگستری منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، با هدف توسعه همکاری‌ های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی برای استفاده از ظرفیت‌ ها و توانمندی‌ های طرفین امروز (۳۰ خرداد) تفاهم‌ نامه همکاری مشترک بین سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران و محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین ‌الملل وزیر دادگستری به امضا رسید.
در مراسم انعقاد این تفاهم‌ نامه حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، ضمن تبیین فعالیت‌ ها و تجربه‌ های حوزه معاونت دانشجویی و به‌ویژه مرکز مشاوره خاطرنشان کرد: «در کنار فعالیت‌ ها و رویکردهای این معاونت، برگزاری جلسات و وبینار‌های مختلف به خصوص در دوران کرونا تأثیرهای خوبی را به همراه داشته است. باید گفت حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تهران یکی از مراکز فعال در زمینه برگزاری وبینارهای متنوع و مورد نیاز در حوزه ‌های مختلفی همچون اجتماعی، سلامت و دخانیات بوده است

وی افزود: «در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران، توانسته‌ ایم با سازمان‌ ها و نهادهای دیگر در زمینه‌ های مختلف ارتباط و همکاری برقرار کنیم. همچنین آمادگی داریم تا در خصوص مباحث مورد نیاز حوزه معاونت حقوق بشر و امور بین ‌الملل وزارت دادگستری، نیز همکاری‌ های لازم را داشته باشیم تا با کمک یکدیگر بتوانیم برنامه ‌های مؤثر و خوبی را ارائه دهیم.
در ادامه عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین‌ الملل وزیر دادگستری تصریح کرد: « ما در این معاونت، با مشکلات مختلفی مواجه هستیم و امیدواریم که در زمینه‌های مورد نیاز بتوانیم با دانشگاه تهران به‌عنوان دانشگاه مادر همکاری‌های مشترک و مؤثری را آغاز کنیم».
عباسی اظهار کرد: «معتقدیم جایگاه اصلی و محور بررسی بحث‌هایی چون آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های کودکان، نوجوان و دانشجویان، مباحث حقوق شهروندی، حقوق کودک و حقوق بشر در دانشگاه است که در این زمینه ‌ها می‌ توانیم با همکاری‌ های مشترک برنامه ‌های متنوعی را تعریف و اجرایی کنیم».
این تفاهم‌ نامه، می‌ تواند پیوند خوبی بین حوزه اجرا و دانشگاه ایجاد کند. محور اصلی فعالیت ما بحث حقوق شهروندی و حقوق بشر است و امیدواریم این تفاهم‌نامه منشأ خیر و برکت برای جامعه باشد.
بهره ‌مندی طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل ظرفیت ‌های علمی، تجربی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه‌ ای، ارتباطات بین ‌المللی، فضاهای فیزیک و تحقیقاتی؛ همکاری در برگزاری همایش، سمینار، میزگرد، ‌کارگاه آموزشی و اجرای دوره‌ های آموزشی کوتاه مدت با هدف افزایش آگاهی‌ های عمومی در زمینه اخلاق حرفه ‌ای، ‌ حقوق بشر، ‌ حقوق شهروندی؛ اخذ نظریات علمی و مشورتی استادان در خصوص مباحث مورد نظر و انجام امور مطالعاتی و ارائه پروژه ‌های علمی مشترک؛ ‌ همکاری در جهت شناسایی خلاء ها و الزامات و ضرورت‌ های تقنینی، اجرایی و قضائی و تهیه و ارائه پیشنهادهای مشترک برای تدوین و تصویب قوانین و مقررات مرتبط؛ آسیب‌شناسی علمی قوانین و مقررات مرتبط با موضوع حقوق بشر و حقوق شهروندی در سطح جامعه از جمله زمینه ‌های همکاری این تفاهم‌ نامه است.
همچنین همکاری و مساعدت برای تأسیس انجمن‌ های دانشجویی حقوق شهروندی؛ مساعدت و همکاری دو جانبه برای حمایت بیشتر از مراکز مطالعات حقوقی دانشگاهی، انجمن ‌های علمی دانشجویی و استفاده از توان بالقوه جامعه دانشگاهی جهت افزایش سطح فرهنگ عمومی و شهروندی در جامعه؛ همکاری برای تبیین و ترویج مفاهیم حقوق بشری به‌ویژه کرامت انسانی و حفظ حقوق شهروندان به‌عنوان موضوع ‌های به هم وابسته؛ انتقال تجربیات بین‌ المللی در موضوع‌ های حقوق بشر و حقوق شهروندی و ایجاد واحد درسی در این زمینه برای رشته ‌های مرتبط دانشگاهی؛ تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات در زمینه‌ های مورد تفاهم و همکاری در تشکیل بانک اطلاعات صاحب‌ نظران و فعالان عرصه‌ های علمی موضوع‌ های مورد توافق را می‌توان از دیگر همکاری ‌های مشترک موضوع تفاهم ‌نامه منعقده برشمرد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1400/04/01 - 16:7
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک