English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
جوانی جمعیت و تعالی خانواده لازم و ملزوم یکدیگرند

دبیر شورای اخلاق پزشکی دانشگاه در دومین نشست جهاد تبیین و حقوق خانواده: جوانی جمعیت و تعالی خانواده لازم و ملزوم یکدیگرند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمود عباسی ـ دبیر شورای اخلاق پزشکی دانشگاه و رییس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی در دومین نشست تخصصی جهاد تبیین و حقوق خانواده که در زمینه جوانی جمعیت و تعالی خانواده سخن می‌گفت با اشاره به اینکه کاهش رشد نرخ جمعیت یک موضوع مجرد و انتزاعی نیست بلکه یک مسئله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی گسترده و پیچیده است که باید به همه جوانب و زوایای آن نگریسته شود تاکید کرد سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی حوزه جمعیت باید مبتنی بر اصل تناسب و منطقه‌گرایی باشد. جوانی جمعیت و تعالی خانواده لازم و ملزوم یکدیگرند. حاصل تعالی خانواده در پرتو ارزش‌های اخلاقی و پاسداشت کرامت انسانی موجد توسعه نرخ باروری و جوانی جمعیت است. از اینرو توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تشکیل خانواده و استحکام آن مبنای درستی برای تحقق این دو هدف متعالی است. هدف‌های هفت گانه سیاست‌های تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در نظام اسلامی عبارتند از: تحقق دیدگاه اسلام در خصوص اهمیت جایگاه منزلت و کارکردهای خانواده در نظام اسلامی، حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده و پیشگیری از انحلال و فروپاشی آن، ساماندهی سیاست‌ها، خط مشی‌ها، قوانین و برنامه‌های کشور در جهت تشکیل، حفظ و استحکام نهاد مقدس خانواده، اصلاح نگرش عمومی جامعه و زدودن باورهای غلط نسبت به حقوق و وظایف اعظای خانواده، گسترش و تعمیق فرهنگ اصیل اسلامی در خانواده جهت تربیت نسل سالم، با ایمان، مسئول و مؤثر در رشد خود، خانواده و جامعه، ایمن سازی خانواده از آسیب و بحران‌های اجتماعی و حمایت از خانواده‌های آسیب دیده. سیاست‌های اجرایی این اهداف و راهبردها می‌تواند گامی بلند در راستای تحقق تعالی خانواده و جوانی جمعیت محسوب گردد.

رییس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران در بخش دیگری از سخنان خود که با امتیاز فرهنگی و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی گلستان بصورت سراسری پخش و با استقبال گسترده اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مواجه شد تاکید کرد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم از حیث ساختار ستاد ملی جمعیت به ریاست رییس جمهور و برخی وزرا و مسئولان عالیرتبه کشوری را بعنوان عضو این ستاد معرفی کرده و هم وظایف و تکالیف دستگاه‌های مختلف را احصا کرده که نشان دهنده اهمیت استحکام و تعالی خانواده و جوانی جمعیت است. وی افزود متاسفانه جمعیت کشور ما رو به پیری است و اگر تا دو دهه آینده گام‌های بلندی برای رشد جمعیت بر نداریم کشور ما پس از ژاپن در ردیف دومین کشوری خواهد بود که با بحران پیری جمعیت همراه خواهد بود. دبیر شورای اخلاق پزشکی دانشگاه اجرای سیاست‌های کلی جمعیت که سازوکارهای تحقق آن در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده را لازم و ضروری برشمرد و بر وفاق ملی در این زمینه تاکید کرد.

در این نشست علمی دکتر محمد روشن ـ رییس پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی نیز در زمینه بایسته‌های استحکام خانواده به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

 
روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران
 
تاریخ انتشار: 1401/03/23 - 12:20
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک