English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
اعطای امتیاز آموزشی و فرهنگی به گروه‌های هدف در کنگره حقوق سلامت

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی حقوق سلامت از اعطای امتیاز آموزشی و فرهنگی به گروه‌های هدف این کنگره خبر داد.

دکتر محمود عباسی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی حقوق سلامت در هفته جاری گفت: این کنگره بستر مناسبی را برای هم‌‌اندیشی، همگرایی و همفکری اندیشمندان حوزه‌های مختلف فقه و حقوق، اخلاق، پزشکی و فلسفه فراهم می کند.

به گفته وی شرکت در این کنگره برای مشمولان آموزش مداوم پزشکی از حداکثر هشت امتیاز بازآموزی و برای اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاهها از امتیاز فرهنگی برخوردار است. همچنین در پایان این کنگره به شرکت‌کنندگان گواهی بین‌المللی اعطا می شود.

دکتر محمود عباسی گروه‌های هدف کنگره مذکور را شامل فقها، حقوقدانان، طلاب، اطبا، تمام گروه‌های حوزه سلامت و علوم پزشکی، دانشجویان رشته‌های مختلف (علوم انسانی، حقوقی، فقهی، فلسفی، اخلاقی، علوم پزشکی) عنوان کرد و یادآور شد که گروههای هدف می‌توانند از امتیازات این کنگره برخوردار شوند.

وی محورهای پنج گانه این کنگره بین‌المللی را شامل حقوق بین‌الملل سلامت و هوش مصنوعی، حقوق سلامت تطبیقی و سلامت الکترونیکی، حقوق کیفری سلامت و جرایم نوین زیست پزشکی، حقوق عمومی سلامت ، چالش‌های حقوقی متاورس و حقوق سلامت کودک و فضای مجازی برشمرد.

به گفته دکتر عباسی در این کنگره بین رشته‌ای مباحث نوینی نظیر حقوق متاورس، حقوق هوش مصنوعی، حقوق تله مدیسین و سلامت الکترونیک و حقوق فضای مجازی و سلامت کودک و... از منظر اخلاقی، فقهی و حقوقی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی حقوق سلامت از مشارکت جمع کثیری از اندیشمندان داخلی و خارجی و ارسال بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره خبر داد که مقالات منتخب داوران در قالب سخنرانی یا پوستر در دو روز برگزاری کنگره ارایه خواهند شد.

به گفته رییس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه،  مشمولان آموزش مداوم پزشکی برای ثبت نام و دریافت امتیاز شرکت در کنگره باید به سامانه آموزش مداوم پزشکی مراجعه کنند.

دکتر عباسی این کنگره دو روزه را فرصتی برای تعامل سازنده بین اندیشمندان حوزه های مختلف فقهی، حقوقی، اخلاقی، فلسفی و پزشکی برشمرد تا در این هم‌اندیشی بین‌المللی  در قالب پنج پنل تخصصی به آخرین دستاوردهای علمی خود بپردازند.

براساس این گزارش دومین کنگره بین‌المللی حقوق سلامت سه شنبه و چهارشنبه اول و دوم  اسفندماه ۱۴۰۲ در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می‌شود.

 

تاریخ انتشار: 1402/11/28 - 19:5
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک